Dieta kontra wągry i trądzik


Wiele osób zmaga się na co dzień z różnymi chorobami skórnymi, m.in. z trądzikiem, który powoduje duży dyskomfort. Bardzo często zapominamy, że oprócz odpowiednich kosmetyków, leków i zabiegów ogromne znaczenie dla kondycji skóry ma nasza dieta oraz styl życia


Skóra odzwierciedla bowiem stan zdrowia organizmu, to czy zapewniamy sobie odpowiednią ilość snu, czy żyjemy w stresie, a przede wszystkim czy dobrze się odżywiamy
Spożywając odpowiednie produkty, możemy więc zapobiec uciążliwym problemom skórnym oraz wspomóc codzienną pielęgnację. Dlatego przy cerze tłustej i skłonnej do powstawania wągrów– szczególnie wskazane są witaminy B2 orazB6. Znaleźć je możemy w drożdżach, kiełkach pszenicy, otrębach pszennych, nasionach roślin strączkowych, nabiale, rybach, kapuście czy niełuskanym ryżu.
Natomiast witaminy A, E i C są niezwykle skuteczne w walce z trądzikiem. Do tej pory sądzono, że czekolada i tłuste potrawy mogą nasilać jego objawy, jak się jednak okazuje główną przyczyną trądziku są związki jodu zawarte w soli. Spożywane przez nastolatków słodycze i żywność wysoko przetworzona doprowadza do braków witaminowych i mineralnych. Aby uzupełniać niedobry należy przede wszystkim włączyć do jadłospisu owoce cytrusowe, jagodowe, warzywa kapustne i zielone, a także gruboziarniste produkty zbożowe, szpinak czy oleje roślinne.
Dieta kontra wągry i trądzik. Artykuł w skrócie:
  • co jeść
  • by nie mieć trądziku
  • co szkodzi na cerę?
  • jak poprawić kondycję skóry

Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najtaniej w sieci:
Zobacz