Chcesz schudnąć? Jedz ryż!


Jak wynika z najnowszych badań, jedzenie białego i brązowego ryżu nie tylko wzbogaca dietę, ale też pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi. Jeśli sie odchudzasz ryż powinien stanowić ważne element w Twojej diecie.

Ryż jest lubiany na całym świecie. Badania zaprezentowane na konferencji Biologii Doświadczalnej w San Diego w Kalifornii pokazują, iż przyczynia się on do uzupełnienia ważnych dla organizmu składników odżywczych, jak np. kwasu foliowego, żelaza czy potasu. Ponadto regularne spożywanie ryżu zmniejsza ryzyko nadwagi i pozytywnie wpływa na ogólną jakość diety zwłaszcza w przypadku odchudzania – twierdzi naukowiec z Tufts University School of Friedman.

Korzystając z badania organizacji NHANES z lat 2007-2008, naukowcy porównali diety ponad 8000 dzieci i dorosłych, regularnie spożywających ryż oraz tych, którzy nie mieli go w swojej diecie. Sprawdzano ryzyko otyłości, poziom cholesterolu i ogólną jakość diety. Wyniki pokazały, że zarówno dzieci, jak i dorośli, u których w diecie występował ryż, miały znacznie wyższe współczynniki kwasu foliowego, żelaza, potasu, witaminy B6, B12 i A, tiaminy, ryboflawiny, niacyny, witaminy D, fosforu, magnezu, miedzi i cynku niż osoby, które nie spożywały ryżu.

Kolejnym pozytywnym skutkiem obecności ryżu w diecie odchudzającej jest również mniejsza liczba kalorii pochodzących z tłuszczy nasyconych i nienasyconych, które dostarczamy organizmowi. Dlatego zdaniem naukowców dorośli, którzy jedzą ryż są mniej narażeni na nadwagę lub otyłość i cieszą się lepszym zdrowiem!

Jeśli planujesz na poważnie zająć się odchudzaniem zapoznaj się z rankingiem tabletek na odchudzanie przygotowany przez serwis zwalcz-cellulit.com.

Chcesz schudnąć? Jedz ryż!. Artykuł w skrócie:

  • nowinki zdrowotne
  • nowe wiadomości zdrowie
  • co nowego w odchudzaniu?

Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najtaniej w sieci:
Zobacz